vrijdag 24 mei 2013

Enveloppe

Wat doe je met oude kleding? Dragen, tot het echt van ellende uit elkaar valt. Weggooien. Weggeven. Je kan er ook heel goed nieuwe kleding van maken. En als dat dan lukt, geeft dat zo'n voldoening...

Zo maakte ik van een oud T-shirt van de papa...



... een nieuw T-shirt voor de zoon.




Met behulp van een oude romper en een T-shirt dat de zoon nu draagt, maakte ik een patroon voor een T-shirt met enveloppe hals.




Vervolgens zette ik het T-shirt in elkaar (ongeveer zoals hier beschreven). De mouwen op de 'officiƫle' manier inzetten is toch altijd een beetje gepruts, maar het is me gelukt. Voor de afwerking van de randen heb ik grijze tricot gebruikt dat over was van een top die ik voor mezelf heb gemaakt. Dankzij de tweelingnaald die ik gisteren kocht, heb ik de zoom onderaan het shirt mooi af kunnen werken.


En toen kwam de test.. Zou het passen? Zou het niet te groot zijn of te klein? Het zit prima. Hij kan er nog even mee voort. Nu wordt het toch echt tijd voor de zomer. Want nadat er gepast en gefotografeerd was, ging het shirt weer uit en de trui weer aan. Brr... koud.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! - Thank you for leaving a reply!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...