vrijdag 21 juni 2013

Een blouse voor de zoon

Ja, ja, het is gelukt. Ik heb een blouse voor de zoon gemaakt. En... ik ben er wel tevreden over.

Met het zakje heb ik wat zitten prutsen. Het zit nu eigenlijk op het verkeerde voorpand (waardoor het maken van knoopsgaten ook wat lastig ging, want t zakje zat in de weg...), en ik heb het maar voorzien van voering, omdat ik het er anders niet goed op kreeg. Wat hierbij wel is gelukt is het stukje paspel dat ik er tussen wilde hebben. Dat zit er keurig aan :).






Ook de mouwen heb ik voorzien van paspel. Het aanzetten van de mouwen is ook weer netjes gelukt. Toch altijd een gepiel, zo'n kleine mouw aanzetten...





Voor het beleg en de bovenkraag heb ik dezelfde stof gebruikt als voor het paspel. Geeft een leuk effect, vind ik. De werkbeschrijving gaat uit van dezelfde stof voor de hele blouse.




Omdat de zoon (nu al) brede schouders heeft, heb ik het patroon wel iets moeten verbreedden. Dat is goed gelukt, want hij past de blouse goed. Het staat hem schattig. Een beetje jaren '60 outfit :). En het blauw kleurt mooi bij zijn blauwe oogjes (geen foto van).

Al met al ben ik tevreden over het resultaat. Maar ik denk dat ik hem (ooit) nog een keer ga maken, want ik heb nog wel wat verbeterpuntjes....





Stof: markt
Patroon: Knippie 3 2013 blouse 13


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! - Thank you for leaving a reply!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...