vrijdag 9 augustus 2013

iPhonehoes - iPhone cover

Voor mijn iPhone heb ik een lekker stevige hoes. Als hij in deze hoes zit, kan ik hem een keer uit mijn handen laten glippen (ja, is meerdere keren gebeurd...). Maar hij is ook wat onhandig. Er zit een flap over de telefoon, die je openklapt als je hem gebruikt. En dan zit ie toch een beetje in de weg. Als je dan aan het bellen bent, lijkt het net of je een enorme telefoon hebt...

For my iPhone I have a nice, hard cover. When the iPhone is in the cover, I can let slip it out of my hands (yes, this happend several times...). But, sometimes, it is a bit unhandy. There's a flap over the phone, which you unfold when using the phone. And then it gets in the way. And if you're calling, it is like you have a huge phone...

Op mijn werk heb ik een pasje nodig, om in te klokken en deuren te openen. Zonder dat pasje kom ik wel naar buiten, maar niet meer terug naar binnen. Dat pasje heb ik dus nodig. Nu zit ie aan een keycord. Als ik, tijdens mijn werk, mijn werkplek verlaat heb ik altijd mijn telefoon bij (een werkende moeder moet altijd bereikbaar zijn), samen met het pasje. De keycord wikkel ik dan om de telefoon. En dan heb ik toch een heel pakketje bij. Ik wilde dus een andere iPhonehoes, eentje waar mijn pasje van het werk ook in kan. En ik wilde deze zelf maken en zelf ontwerpen.... Ja, ik maak het mezelf graag moeilijk ;)

At my work, I need a keycard. For clocking and opening doors. Without that keycard I can get out, but I can't get back in again. So, I need that keycard. Now I have a keycord for it. When leaving my workplace, I always have this keycard and my phone with me (a working mom always needs to be attainable). I wrap the keycord around my phone. And then I'm carrying quite a package. So I wanted an other cover for my iPhone. The keycard had to fit in it as well. And I wanted to design it by my self... Yes, I like to make things hard for myself ;)

Om het dan meteen nog wat moeilijker te maken, wilde ik een lint om de hoes mee te sluiten. Door aan dit lint te trekken moet de telefoon omhoog komen, zodat hij makkelijk uit de hoes te halen is. Aan de voorkant wilde ik twee overlappende diagonalen, die ik als zakje kan gebruiken. Het pasje moet er in passen, maar ik moet er ook andere, kleine, dingen in kunnen doen.
And to make it a little harder, I wanted a ribbon to close the cover. When pulling the ribbon, the phone has to be lifted out of the cover, so I can take it out of the cover easily. On the front I wanted two diagonals overlapping each other, so I could use it as a pocket. The keycard has to fit in it, along with other, little, stuf.

Het is gelukt! Binnenin, aan de achterkant, heb ik twee knoopsgaten gemaakt. Het lint heb ik binnenin aan de voorkant vastgezet en vervolgens door de knoopsgaten geregen (of gerijgt, hoe zeg je dat??).

I dit it! At the back, on the inside, I made two buttonholes. The ribbon I stiched at the front, on the inside and then laced it trough the buttonholes.

En dit werkt. Als je aan het lint trekt, komt de telefoon uit de hoes en kan je hem er makkelijk uit pakken.


 It works. When pulling the ribbon, the phone is lifted up and you can take it out of the cover easily.



O, ja, en het pasje past er ook mooi in. En de diagonalen aan de voorkant komen precies uit zoals ik het in gedachten had! Ik ben blij! ;)

And the keycard? Well, it fits fine. The diagonals at the front worked out exactly as I had in mind! I'm happy! ;)

Ik moet er nu alleen wel even aan wennen. De hoes is niet zo stevig als de hoes die ik heb... Ik heb besloten dat ik hem eerst ga gebruiken en dan eventueel een (of meer) nieuwe maak als ik nog op verbeterpuntjes kom.

I have to get used to it. This cover isn't as hard as the cover I had... I decided to use this one for a while. Later I can make a new one (or more), when I have improvements.


O, ja, ik was vergeten een label in te naaien. Geen probleem, ik heb er gewoon eentje op het lint genaaid.

De gebruikte stoffen zijn trouwens restjes en delen van een oude spijkerbroek.

Oh, I forgot to sew in a label. No problem, I just sewed a label on the ribbon.

By the way, the used fabrics are scraps and pieces of an old jeans.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! - Thank you for leaving a reply!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...