vrijdag 22 november 2013

R14D #3 iPhonehoes - iPhonecover

Welke vrouw heeft dat nou niet: een favoriet paar schoenen. Ik had die ook. Een heerlijk paar laarzen. Leer van buiten, leer van binnen. Heerlijke pasvorm. Zaten als gegoten om mijn smalle beentjes (meestal een van de problemen bij de aanschaf van laarzen). Sinds de winter van 2009/2010 beschermden zij mijn voeten tegen koude, regen, sneeuw, ... Aan het eind van de vorige (lange) winter, kreeg ik soms natte voeten, als het had geregend. Na vier seizoenen trouwe dienst begonnen de laarzen het te begeven. Dit moest ik even verwerken. Nu de winter weer in aantocht is, besloot ik ze toch maar te vervangen. Maar weggooien vond ik zo zonde. Weggeven kon ook niet, aangezien de ontvanger dan met natte voeten opgescheept zou zitten. Toen kreeg ik een idee... Ik haalde één van de laarzen uit elkaar (dat was zo'n karwei, dat ik nog niet aan de andere ben begonnen) en maakte er een nieuwe hoes van voor mijn iPhone.



Doesn't every girl have a favorite pair of shoes? I did too. A pair of fantastic boots. Leather on the outside, leather on the inside. Great fit. They fitted perfectly around my tiny legs (normally the biggest problem when buying new boots). As of the winter of 2009/2010 they protected my feet from cold, rain, snow, ... At the end of last (very long) winter, I did get wet feet somtimes when it rained. After four seasons of loyal duty, my boots where getting worn out. I had to process this. With a new winter coming up, I decided to replace them. But I couldn't throw the old ones away. Giveing them away wasn't an option eighter, becouse the receiver would also get wet feet in them. Then I got an idea... I disasambled one of the boots (that was quite a job, so I didn't start on the other one) and made a new cover for my iPhone.

Ik gebruikte deels het patroon dat ik eerder maakte. Voor het naaien gebruikte ik een dikkere naald (90/14) dan die ik gebruik voor de dunnere stoffen (75/11). Het leer is niet al te dik en soepel, dus dat ging prima. Ik gebruikte ook een voetje, speciaal voor leer, dat bij mijn naaimachine zit. Dit geleidt het leer goed, bij het normale voetje slipt het leer er onderdoor. Voor de buitenkant gebruikte ik het buitenste leer van de laars. Voor de binnenkant gebruikte ik de voering van de schoen. Dit is ook leer, maar dan vrij dun. Ik maakte hem niet zo dat de naad tussen de buitenkant en de voering zou komen, want voor keren is het leer toch wat te dik. Dus zit de onafgewerkte naad aan de buitenkant. Leer rafelt niet, dus dat is geen probleem.


I did use a part of the pattern I made earlier. I used a thicker needle (90/14) then the one I use when sewing fabrics (75/11). I used a special pressure foot for leather, that comes with the sewing machine. The leather doesn't slip under this foot. The leather isn't very thick and flexible, so it sewed nicely. For the outside of the cover I used the outher fabric of the boot. For the inside of the cover, I used the lining of the boot. Also leather, but thin. I didn't finish the hem, becouse turning it inside-out wasn't an option for this leather. Luckaly leather doesn't fray, so this worked fine.

Als sluiting gebruikte ik de riem met gesp die over de wreef van de laars zat. Deze verlengde ik met een stuk van de voering. Ik maakte hem ook weer zo vast, dat ik hem kan gebruiken om de telefoon uit de hoes te liften. Hij sluit met klittenband.


I used the belt and buckle that runs over the instep of the boot as a closure for the cover. I lengthened it with a piece of lining. I stitched it in place, so the band lifts the phone out of the cover. It closes with Velcro.

Aan de binnenkant van de hoes maakte ik een vakje waar ik mijn keycard in kan opbergen. Ik vond het niet mooi om een vakje aan de buitenkant van deze hoes te maken, dus loste ik dit zo op.



I made a pocket for my keycard on the inside of the cover. I tought it wouldn't look nice to make a pocket on the outside of the cover. So I did it this way.

Resultaat: mijn versleten laars leeft nu voort als iPhone hoes en mijn iPhone huist weer in een stevige hoes.


Result: my worn-out boot has a new life as iPhonecover and my iPhone has a frim home.

2 opmerkingen:

  1. What a great idea! I am not sure that I ever would have thought of using boots to make something and now I will keep it in mind! :) Thanks. (It looks amazing too!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. There is much more possible with old boots, like a application for a key ring, a leather bracelet, etc...

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie! - Thank you for leaving a reply!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...