vrijdag 17 juli 2015

Dag kleuterschool - Bye kindergarten

Ik houd niet zo van een flirt met de deadline. Als ik iets plan, zorg ik er voor dat ik dit makkelijk kan halen en op tijd klaar ben. Zo maakte ik de tas voor de stagiair in Z's klas in de kerstvakantie, omdat ik dacht dat ze in januari klaar was met de stage. Nu bleek ze dus tot eind van het schooljaar te blijven. Tja... die tas was teminste op tijd klaar. Maar nu moest ik dus ook zo'n tas voor de juf maken, wat dacht jij. De tas kwam er hoor. Donderdag was de laatste schooldag. Woensdag was de tas klaar. Donderdagochtend nog snel even foto's gemaakt....

I don't like a flirt with the deadline. When planning something, I make sure I can make it in time. As I tought the trainee in Z's class was finished in January, I made her a bag in December. It turned out she would stay 'till the end of the school year. Well... that bag was finished in time. But it also ment I had to make the teacher a simular bag, what else? Well, she's got it. The last school day was last Thursday. The bag was finished on Wednesday. The pictures are taken on Thursday...


Een lege tas geven is een beetje raar, daar moet wat in natuurlijk. Dus kocht ik dinsdag in mijn pauze nog snel even twee vakantie magazines. Z maakte nog twee schilderijen en we stopten in elke tas nog een kaartje.

It's weird to give an empty bag, isn't it? So Thuesday, in my break, I bought some holiday magazines. Z made two paintings and in every bag we put a card. 


Donderdag was de laatste dag van Z als kleuter. (Ah... mijn kleine meid is geen kleuter meer! En trots dat ze is!) Aan het eind van deze dag glijden de kleuters van groep 2 uit naar groep 3: Er word een glijbaan gemaakt over het hek tussen het kleuterplein en het plein voor de andere klassen. Eén voor één glijden de kleuters naar groep 3. Bovenaan zwaaien ze nog even naar de kleuters en geven ze de juffen een hand. Zo schattig :) Daarna vormden de alle kinderen een erehaag en werd groep 8 uitgezwaaid. 'Kan je dat voorstellen, over zes jaar sta je hier ook' zei mijn moeder. Ja... over zes jaar sta ik er voor twee. Y glijdt dan uit naar groep 3 en Z zwaait af naar het middelbaar...

Thursday was Z's last day as a toddler. (Oh... my little girl isn't a toddler anymore! And proud she is about that!) At the end of this day the eldest toddlers slide from kindergarten to the first grade: A glide is made over the fench between the playground of the kindergarten and the playground of the other kids. One by one the toddlers slide to first grade. On top of the slide they wave to the other toddlers and shake hands with their teachers. So cute :). After that the kids form a honor guard and wave the kids of the 6th grade goodbay. 'Can you imagine standing here in six years?' my mom said. Yes... in six years I'm standing there on both sides. Y will then slide to first grade and Z will be waved goodbye to secondary school...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! - Thank you for leaving a reply!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...